FAQ / Veel gestelde vragen over overname van garanties

Waarom een abonnement?

Waarom zou ik een abonnement nemen? Als er iets met mijn zonnepanelen aan de hand is kan ik jullie toch ook bellen? 

Dat klopt. Dag kan en mag altijd. 
Het voordeel van een abonnement is het volgende; 

Na de standaard installatiegarantie van 2 jaar valt u terug op de fabrieksgarantie, die alleen de kosten van defecte onderdelen dekt.

Wanneer er dan iets kapot gaat, komen we bij u langs om uw systeem te inspecteren en het probleem vast te stellen.

We inventariseren uw systeem, vragen het vervangende onderdeel aan bij de fabrikant, en komen daarna terug om het te vervangen.

Voor deze diensten worden kosten in rekening gebracht, zoals voorrijkosten, arbeidsuren en onderzoekskosten.Al deze kosten moeten we in rekening brengen. 

Dat doen we niet als u een serviceabonnement van € 9.00 afsluit bijvoorbeeld. 

Contractduur: 1 jaar, daarna maandelijks opzegbaar

Inbegrepen:

  • Wekelijkse controle via monitoring op storingen.
  • Storingsdienst binnen 3 werkdagen bij problemen.
  • Geen voorrijkosten.
  • 20% korting op materiaalkosten en arbeidsuren bij storingen.
  • Voor installaties van andere installateurs dan Sonkrag – Nederland: Overname fabrieksgaranties.*

GroenOpgewekt vroeg toch ook geen geld?

Waarom moet ik nu gaan betalen voor mijn garantie. GroenOpgewekt vroeg toch ook geen geld? 

Als een bedrijf zonnepanelen verkoopt, dan heeft men op de verkoop van goederen marge. Enig verdienmodel. Daarbij weet het bedrijf heel goed wat ze leveren. 

Omdat wij die verkoopmarge missen èn we niet exact weten wat er is geleverd en hoe er is geplaatst, moeten we kosten maken om hierachter te komen. 

Voor ons een nul-meting, voor u de zekerheid van een deugdelijk systeem! 

Mijn zonnepanelen installateur is failliet. Kunt u mijn garantie en service ook overnemen?

Ja, dat kan. 

Kijk voor de mogelijkheden op deze pagina: Overname garanties / Zonnepanelen | Sonkrag zonnepanelen

Naast de klanten van GroenOpgewekt namen we ook reeds klanten over van het failliete Bongo Solar

SGZE : Stichting Garantiefonds Zon en Energie

Ik heb gekozen voor een installateur via de Stichting Garantiefond Zon en Energie. 

Via de Stichting Garantiefonds Zon & Energie was uw aanbetaling voor energiebesparende (duurzame) energieproducten, zoals zonnepanelen, warmtepomp of laadpalen veiliggesteld, alsook de opvolging van aanspraken op fabrieksgarantie worden door de stichting begeleid, als uw leverancier onverhoopt niet meer bestaat. LET OP! Uw garantie is alleen geldig wanneer u in het bezit bent van een geldig garantiecertificaat.

Waarom dan toch overstappen naar Sonkrag? 

Wij monitoren uw systeem wekelijks, pro-actief. Wekelijks checken we of er zich een probleem voordoet ten aanzien van uw opbrengst / zonnepanelen. Is dat het geval, dan komen wij in actie. Afhankelijk van het abonnement dat u afsluit, tegen sterk gereduceerde tarieven en altijd met de hoogste prioriteit. 

Het bedrijf dat SGZE inschakelt zal u de volledige kosten in rekening brengen en heeft verder geen commitment naar u als klant. 

Sluit u een abonnement af bij Sonkrag, dan wordt u onze gewaardeerde klant en nemen wij de verantwoording over uw investering en opbrengsten over.